۱۳۹۱ مرداد ۳۱, سه‌شنبه

برندگان و بازندگان هفته ی آغازین لالیگا

بارسلونا برد، رئال مادرید مساوی کرد و دیدار بتیس و اتلتیک بیلبائو هشت گل داشت. اما چه بازیکنانی و چه تیم‌هایی در این هفته خوشحال بودند و کدام‌ها ناراحت بودند؟

برندگان
لیو مسی
ژوزه مورینیو داشت آماده می‌شد تساوی رئال مادرید و عملکرد ضعیف کریستیانو رونالدو را توجیه کند که بارسلونا و مسی پوست رئال سوسیه‌داد را کندند. البته باید زمان را هم در در نظر داشت؛ تازه هفته اول است و طرفداران بارسا نباید بیش از حد خوشحال باشند.
داوید ویا
شبی عالی برای این مهاجم تازه‌ برگشته رقم خورد. تنها ده دقیقه از حضورش در میدان گذشته بود که گل زد.
گونسالو ایگواین
گل اولش در این فصل را زد تا با رکورد 104 گل رونالدوی اصلی برای رئال مادرید برابری کند. «شرم‌آور است که شش سال طول کشید تا به این رکورد برسد!» این جمله تحقیرآمیز را میگل سرانو، نویسنده مارکا نوشت. او هرگز طرفدار این بازیکن نبوده که در دوران رامون کالدرون خریداری شد.
دئودورانت ژوزه مورینیو
ژوزه مورینیو با پیراهن آبی روشن در دمای بالای 40 درجه در کنار زمین قرار گرفته بود و انتظار می‌رفت کاملا خیس از عرق شود. اما پیراهن او ذره‌ای از این گرما را نشان نداد.
دیه‌گو آلوس
این دروازه‌بان والنسیا از دوران حضور در آلمریا عالی بود، و مقابل رئال مادرید تقریبا هر ضربه‌ای که به سمتش زدند را گرفت. حتی در صحنه گل رئال هم دو بار توپ را دفع کرد و در بار سوم توپ به گل تبدیل شد.
فابریس اولینگا
این مهاجم کامرونی با 16 سال و 98 روز سن گل‌زنی کرد و جوان‌ترین بازیکنی شد که در تاریخ لالیگا گل زده تا حرص ایکر مونیایین را درآورد. اما این هم جالب است که مالاگا که در تابستان خبرهایی درباره خرید گونسالو ایگواین از سوی آنها به گوش می‌‌رسید اکنون متکی به گل‌های بازیکن آکادمی جوانانش است. بازیکنی که مالاگا هفته پیش فراموش کرده بود مجوز اقامت او در اسپانیا را تمدید کند و خوش‌اقبال بود که توانست مقابل سلتا ویگو بازی کند.
سویا
«نکات خوب و نکات بد». این حرف میشل، مربی آنها پس از پیروزی دو بر یک مقابل ختافه بود. نکته خوب نمایش بانشاط ایوان راکیتیچ بود که اخیرا گفته بود باید جوراب‌های کروات‌اش را بالا بکشد. دیگر نکته خوب شیرجه زیبای خوسه آنتونیو ریس بود که باعث شد داور پنالتی بگیرد و آلوارو نگردو آن را به گل تبدیل کند.
تومر هدود
این مهاجم در اولین بازی‌اش برای مایورکا دو گل زد؛ یک گل در روز شنبه و یک گل هم در روز یکشنبه. بازی مایورکا ساعت 11 شب شنبه شروع شده بود. به اسپانیا خوش آمدید.
لوانته
امتیاز خوبی گرفتند و نشان دادند می‌توانند مانند همیشه سرسخت باشند.
بتیس
زمانی که حسش باشد و مدافعان حریف مانند بازیکنان اتلتیک بیلبائو سر جایشان بایستند کارهای زیبایی انجام می‌دهند. آنها به برد کاملا دیوانه‌وار 5 بر 3 رسیدند. البته هنوز بر سر دفاع روی ضربات ایستگاهی مشکل دارند و میکل سن خوسه روی دو کرنر به آنها با ضربه سر گل زد. په‌په مل، مربی‌شان گفت: «فصل پیش دریافتیم که دومین تیم کوچک‌اندام اروپا هستیم». ظاهرا اوضاع نسبت به فصل پیش تغییری نکرده.

بازندگان
کریستیانو رونالدو
تنبل بود و بی‌علاقه. خودش هم گفته فصل کمی زود برایش آغاز شده: «صد درصد آماده نیستم اما امیدوارم سریع به آن مرحله از آمادگی برسم». این را می‌توان درباره کل تیم گفت. رئال به گفته ژوزه مورینیو موقعیت‌های کافی برای برد بازی را داشت اما خب، در کل عالی نبود.

سلتا ویگو
باخت خانگی در هفته اول هرگز چیز خوبی نیست، مخصوصا که حریف تازه صعود کرده باشد. اما طرفداران سلتا می‌توانند به عملکرد بازیکنانشان امیدوار باشند. یاگو آسپاس که در جریان این شکست به مالاگا یکی از چند فرصت تیمش را از دست داد گفت: «دیداری پایاپای با تیمی داشتیم که در لیگ قهرمانان حضور دارد». او همچنین گفت: «در دسته برتر من را کمتر از دسته دو می‌زنند». این هم بارقه دیگری از امید برای این مهاجم.
اتلتیکو مادرید
باز هم خارج از خانه امتیاز از دست دادند. این بار مقابل لوانته. دیه‌گو سیمئونه، مربی‌شان گفت: «می‌خواستیم نتیجه بهتری بگیریم اما در هر حال مقابل رقیبی امتیاز گرفتیم که بسیار سازمان‌یافته بود. اوضاع پس خیلی هم بد نبوده.»
اتلتیک بیلبائو
با شایعات فراوانی که بر سر انتقال فرناندو یورنته و خاوی مارتینس منتشر شده و با نفرتی که طرفداران از آنها پیدا کرده‌اند، مارسلو بیلسا مجبور شد این دو را در بازی مقابل بتیس به میدان نفرستد. اتلتیک شروع فاجعه‌باری در لیگ داشت و سه گل در نیمه اول خورد و در نهایت پنج بر سه باخت. نشانه‌های نگران‌کننده‌ای به چشم می‌خورد که حاکی از آن است که فصل دوم ال‌لوکو در سن‌مامس دشوار خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر