۱۳۹۱ شهریور ۲, پنجشنبه

رباتی با قابلیت استتار و انعطاف پذیری


به گزارش اختصاصی ملت ایران محققان رباتی با بدن نرم ساختند که می تواند به هر جهتی خم شود و یا بایستد و متناسب با محیط رنگش تغییر کند .
به گزارش اختصاصی ملت ایران محققان رباتی با بدن نرم ساختند که می تواند به هر جهتی خم شود و یا بایستد و متناسب با محیط رنگش تغییر کند . این ربات لاستیک مانند چهار پا دارد و می تواند حرکات ستاره دریایی و ماهی را انجام دهد و تقلید کند M. Whitesides, George یکی از شیمی دانان دانشگاه هاروارد می گوید این ستاره ماهی جزو ساده ترین جانوران هستند ممکن است نتواند دری را باز کند اما میتواند کارهای دیگری انجام دهد و جنس نرم بدن آن از پلیمر سیلیکون است که آن را polydimethylsiloxane, می نامند .
لایه های رنگی از کانالهایی ساخته شدند که رنگ مایع در میان آنها پمپاژ میشود .با پمپاژ کردن رنگ مایع سرد یا گرم درون کانالها ربات  می تواند درمقابل اشعه مادون قرمز به حالت استتار درآورد . دکتر Whitesides می گوید ویژگی رنگی بودن ربات می تواند در بعضی موقعیتها مثل عملیات امداد و نجات کمک کننده باشد و سبک بودن ربات آن را قادر می سازد که در مسیرهایی حرکت کند که رباتهای سنگین نمی توانند .این ربات قادر است اشیا شکستنی مثل یک تخم مرغ نپخته را بردارد . قیمت این ربات زیاد نیست و تقریبا کمتر از 10 دلار است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر