۱۳۹۱ شهریور ۵, یکشنبه

ساخت برنج مصنوعی در اندونزی+عکس


میزان مصرف برنج اهالی اندونزی بیش از دیگر نقاط دنیاست. در حالیکه قیمت برنج افزایش پیدا می‌کند، نگرانی ها در مورد کمبود آن نیز بیشتر می‌شود.
به گزارش ملت ایران: میزان مصرف برنج اهالی اندونزی بیش از دیگر نقاط دنیاست. در حالیکه قیمت برنج افزایش پیدا می‌کند، نگرانی ها در مورد کمبود آن نیز بیشتر می‌شود. شهردار شهر دیپوک با اعلام «یک روز بدون برنج» سعی در منصرف کردن اهالی از مصرف برنج دارد. از طرف دیگر دانشمندان این کشور نوعی برنج از گیاهان محلی ساخته‌اند.

دیا سادیا، یکی از مسئولان شهر دیپاک می‌گوید: «این برنج مزه برنج معمولی را دارد. حتی در روز بدون برنج هم می‌توانم آن را مصرف کنم. وقتی این برنج را می‌خورم احساس نمی‌کنم چیزی کم است.»
این برنج مصنوعی از ترکیب کربوهیدرات‌های طبیعی مانند ذرت، کاساو، سیب زمینی هندی و ساگو درست شده است. برای ترکیب مواد از دستگاه ویژه غله استفاده می‌شود. ترکیبات تحت فشار قرار گرفته و پخته و دست آخر مانند دانه شکل داده می‌شوند. مانند رشته‌ها، این محصول نیز نیمه پخته است.
سلامت بودیجانتو، دانشمندی از موسسه کشاورزی “بوگور” می‌گوید: «نام برنج مصنوعی را برنج سفارشی گذاشته‌ایم. چون این نوع برنج را با احتیاجات ویژه ساخته‌ایم. برای مثال اگر بخواهیم برنج برای افراد فقیری پخش کنیم که کمبود پروتئین، آهن و ویتامین آ دارند، می‌توانیم برنج مصنوعی را طوری تنظیم کنیم که حداکثر این مواد مغذی را در خود داشته باشد.»
یک متخصص تغذیه هم می‌گوید: «اگر دانشمندان بتوانند نوعی برنج بسازند که ساختار، ارزش‌های غذایی و سادگی پخت برنج معمولی را داراست، فکر می‌کنم از برنج مصنوعی استقبال خواهد شد.»
در حال حاضر برنج مصنوعی گران‌تر از برنج طبیعی است. ولی مسئولان اندونزی باید گزینه‌هایی برای برنج طبیعی پیشنهاد کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر