۱۳۹۱ شهریور ۲, پنجشنبه

5 پیش بینی برای ال کلاسیکو


هرچند دو تیم در چند فصل اخیر بهترین تیم های دنیا بوده اند و حتی می توان گفت که بهترین تیم های تاریخ باشگاه شان را شکل داده اند اما باز هم دیدارهای رودرروی آنها لبالب از خطاهای بی مورد، اعتراض های کودکانه، شیرجه های موذیانه و کارت های قرمز ابلهانه بوده است؛ اتفاقاتی که احتمالا در دیدار پنج شنبه شب نوکمپ هم شاهد آن خواهیم بود.
به گزارش ملت ایران به نقل از سایت گل: یک بار دیگر ال کلاسیکو! دیدار رفت سوپرکاپ اسپانیا کمتر از 24 ساعت دیگر آغاز خواهد شد؛ دیداری بین رئال و بارسا که در تاریخ پر فراز و نشیبش شاهد اتفاقات عجیب و غریب زیادی بوده است ؛ از پرتاب کله خوک تا درگیری مربیان.
هرچند دو تیم در چند فصل اخیر بهترین تیم های دنیا بوده اند و حتی می توان گفت که بهترین تیم های تاریخ باشگاه شان را شکل داده اند اما باز هم دیدارهای رودرروی آنها لبالب از خطاهای بی مورد، اعتراض های کودکانه، شیرجه های موذیانه و کارت های قرمز ابلهانه بوده است؛ اتفاقاتی که احتمالا در دیدار پنج شنبه شب نوکمپ هم شاهد آن خواهیم بود.
در اینجا 5 اتفاقی که رخ دادن آن در این دیدار محتمل تر است را با هم مرور می کنیم:
1- از کارت قرمز خبری نیست
په په، مدافع پرتغالی رئال و یکی از خشن ترین بازیکنان ال کلاسیکو، در این دیدار حضور ندارد و همین مسئله احتمال دست به جیب شدن داور برای نشان کارت قرمز در این دیدار را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. مدافع تنومند رئالی ها در دیدار شنبه شب مقابل والنسیا به دلیل برخورد با کاسیاس از ناحیه سر دچار آسیب دیدگی شد و شب را در بیمارستان سپری کرد.
هرچند معاینات نشان داد او مشکلی ندارد اما به دلیل رعایت موارد احتیاطی، پزشکان رئال اجازه حضور در این دیدار را به او ندادند. مطمئنا رائول آلبیول، جانشین په په، بسیار بااحتیاط تر بازی خواهد کرد. البته او هم تجربه دریافت کارت قرمز در ال کلاسیکو را دارد اما می داند که اشتباه دوباره در این دیدار می تواند آینده اش در سانتیاگو برنابئو را مبهم تر کند. حضور رافائل واران در ترکیب اصلی رئال بسیار بعید است اما اگر این مدافع فرانسوی جانشین په په شود، احتمال دریافت کارت قرمز بسیار کمتر خواهد شد. این مدافع جوان بسیار "تمیز" بازی می کند به طوری که در 15 دیداری که فصل گذشته برای رئال به میدان رفت، تنها 10 خطا انجام داد.
با توجه به اینکه از 10 کارت قرمز اخیر ال کلاسیکو، تنها دو کارت نصیب بارسایی های شده، احتمال اینکه بازیکنان این تیم در جریان بازی اخراج شوند، بسیار کم است اما اگر کارت به درگیری کشیده شود، پویول، پیکه و دنی آلوس کاندیداهای اصلی اخراج شدن هستند.
2- یک بازی فوق العاده از جوردی آلبا خواهیم دید

مدافع چپ بارسا و تیم ملی اسپانیا یکی از گلزن ترین مدافعان رقابت های یورو 2012 بود. آلبا در دیدار با فرانسه، پاس گل ژابی آلونسو را فراهم کرد و در دیدار مقابل ایتالیا نیز گل دوم بازی را به ثمر رساند. حرکات تهاجمی این بازیکن جوان فوق العاده است و با ارسال های دقیق، پاس های کلیدی و گل های به موقع اش، می تواند یکی از ارکان هجومی تیم باشد.
بسیاری در مورد توانایی او در بازی دفاعی تردید دارند و معتقدند تمایل او برای بازی هجومی موجب می شود تا او نتواند در به خوبی در خط دفاعی به تیمش کمک کند. به ویژه اینکه او در این دیدار باید در مقابل آنخل دی ماریا و کریس رونالدو قرار بگیرد و بسیاری معتقدند او شانس چندانی در برابر دو این دو در کارهای دفاعی ندارد اما بعید نیست که او در اولین حضورش در ال کلاسیکو همه را شگفت زده کند.
3- شیرجه زدن های متعدد برای خطا گرفتن؛ پرتعداد مثل همیشه
هرچند بسیاری معتقدند که عادت شیرجه زدن در بازیکنانی مانند دی ماریا، بوسکتس، کریس رونالدو، ماسچرانو و دنی آلوس در رقابت های فصل گذشته بسیار کمتر شد اما احتمالا این مهارت بار دیگر در ال کلاسیکو بار دیگر رونمایی خواهد شد. با توجه به این هر دو تیم برای پیروزی در این دیدار به نوعی تحت فشار هستند، احتمال اینکه این عادت بد از سوی بازیکنان هر دو تیم بارها و بارها دیده شود، بسیار زیاد است.
4- رئال در دقایق ابتدایی به گل می رسد
رئال اولین دیدار فصل جدید مقابل والنسیا را بسیار خوب آغاز کرد و در دقیقه 10 توسط گونسالو ایگواین به گل رسید. رئالی ها مقابل بارسا هم معمولا خیلی زود به گل می رسیند. مسوت اوزیل در دیدار فصل گذشته سوپرکاپ در دقیقه 13 به بارسا گل زد. در دیدار دو تیم در لالیگا، خدیرا تنها بعد از 17 دقیقه دروازه والدس را باز کرد. در کوپا دل ری رونالدو در دقیقه 13 گلزنی کرد و گل بنزما نیز تنها بعد از یک دقیقه از شروع دیدار، به ثمر رسید.
رئال در ال کلاسیکو معمولا شروع بهتری از حریف دارد و از این برتری نیز استفاده می کند؛ البته بیشتر گل های زودهنگام رئال در سانتاگو برنابئو به ثمر رسیده، پس احتمال اینکه از گل زود هنگام رئال هم خبری نباشد، زیاد است.
5- بارسا پاسخ گل خورده را می دهد و پیروز می شود
مسی و دیگر بازیکنان خط حمله بارسا نمایش بسیار خوبی در دیدار با سوسیه داد به نمایش گذاشتند و در نهایت به پیروزی 5-1 رسیدند. مخصوصا که داوید ویا نیز با پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت، بار دیگر به میادین بازگشته و حتی در مقابل سوسیه داد گلزنی نیز کرد. هواداران بارسا هنوز گلزنی او در دیدار فصل قبل ال کلاسیکو را فراموش نکرده اند. مطمئنا در غایب په په، شاگردان مورینیو کار سختی برای متوقف کردن بازیکنانی مانند مسی، فابرگاس و ویا دارند. رئال در چهار دیدار اخیری که در غیاب په په انجام داده، سه بار شکست خورده و به یک تساوی رسیده است؛ ضمن اینکه 13 گل نیز دریافت کرده؛ آماری که اصلا امیدوار کننده نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر