۱۳۹۱ شهریور ۲, پنجشنبه

آیا طب‌سوزنی تاثیری درافزایش‌قد دارد؟


یک متخصص طب سوزنی و داروهای گیاهی با بیان اینکه آگهی‌های تبلیغاتی طب سنتی برای مواردی نظیرافزایش قد، درمان فشار خون و دیابت از نظرعلمی مورد تایید نیستند، گفت: طب سوزنی از جمله بهترین روش‌ها برای درمان بی‌خوابی، اضطراب و افسردگی است.
به گزارش ملت ایران، دکتر امین هومن کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طب سوزنی و ماساژ درمانی رشته‌های تخصصی هستند، عنوان کرد: اغلب کسانی که این کار را در کشورهای دیگر انجام می‌دهند، دارای مدرک دکترای تخصصی هستند.
وی با بیان اینکه طب سوزنی یکی از بهترین درمان‌ها برای بی‌خوابی، آرامش، کاهش اضطراب و افسردگی است، عنوان کرد: بسیاری از بیماران در حین انجام طب سوزنی به قدری آرامش پیدا می‌کنند که به خواب می‌روند و از اینکه با وجود سوزن در بدنشان به خواب رفته‌اند متعجب می‌شوند.

این متخصص طب سوزنی و داروهای گیاهی افزود: البته اگر طب سوزنی به قصد درمان انجام شود، چندین جلسه به طول می‌انجامد اما احساس آرامش در نخستین جلسه درمانی مشهود است.
کاظمی در پاسخ به این پرسش که انجام طب سوزنی برای چه کسانی ممنوع است، گفت: طب سوزنی برای شخص خاصی ممنوعیت ندارد، اما برخی نقاط بدن وجود دارند که نباید طب سوزنی را بر روی آنها انجام داد. طب سوزنی منع سنی هم ندارد و حتی برای نوزادان هم استفاده می‌شود و برای نوزادانی که دچار پیچیدگی گردن و فلج عصب صورت هستند، سودمند است.
وی با اشاره به اینکه طب سوزنی در تمدد اعصاب و ایجاد آرامش موثر است، عنوان کرد: طب سوزنی تکنیکی است که می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها نقش بازی کند اما متاسفانه در خصوص مواردی چون افزایش قد، فشار خون، دیابت و بیماری‌های قلبی تاثیری ندارد، اما متاسفانه آگهی‌های تبلیغاتی غیرمجاز و غیرعلمی به آن دامن می‌زنند.
این متخصص طب سوزنی و داروهای گیاهی درباره انجام طب سوزنی با ولتاژ توضیح داد: طب سوزنی با ولتاژ یکی از شاخه‌های طب سوزنی است که برای برخی بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد که درمان چاقی از جمله آنهاست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر