۱۳۹۱ شهریور ۴, شنبه

ماجرای جایگزینی هدیه تهرانی با مریلا زارعی در فیلم «قرمز»!


قبل از «دو زن» با امین حیایی برای فیلم «قرمز» فریدون جیرانی تست دادم و به من گفتند که فلان ساعت برای قرارداد تشریف بیاورید اما مثلا اگر ساعت ده قرار داشتیم ساعت نه تلفن داشتم که دیگر تشریف نیاورید چون با هدیه تهرانی قرارداد بسته بودند. این فرصت بزرگی برایم بود.
ملت ایران: قبل از «دو زن» با امین حیایی برای فیلم «قرمز» فریدون جیرانی تست دادم و به من گفتند که فلان ساعت برای قرارداد تشریف بیاورید اما مثلا اگر ساعت ده قرار داشتیم ساعت نه تلفن داشتم که دیگر تشریف نیاورید چون با هدیه تهرانی قرارداد بسته بودند. این فرصت بزرگی برایم بود. اگر من «قرمز» را کار میکردم رویه و مسیرم عوض می شد.
ایران مریلا زارعی بازیگر زن توانمند سینمای ایران که به تازگی ایفای نقش در قالب یک زن کُرد در پروژه سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا را پشت سر گذاشت، در تازه ترین گفتگوی تفصیلی اش درباره روند رشد در کارنامه سینمایی اش صحبت کرده و خاطرات جالبی را درباره نقشهای ایفاکرده و نکرده اش بیان نموده است. مریلا زارعی در این گفتگو که با آرامه اعتمادی در مجله «فیلم» انجام شده به صراحت از خوش شانسی حضورش در «دو زن» میلانی صحبت کرده و البته از بدشانسی عدم حضورش در «قرمز» جیرانی. جالب اینجاست که زارعی در بخشی از این گفتگو نکته جالبی را هم درباره انتخاب اول فرهادی برای نقش «سپیده» فیلم «درباره الی» که نیکی کریمی بوده، مطرح کرده است. مریلا زارعی ابایی نداشته که از این مساله سخن بگوید که به تمام نقشهای فیلم «جدایی نادر از سیمین» حسودی اش می شود. بخشهایی از گفته های زارعی را در ادامه می خوانید:
ساعت نه گفتند هدیه تهرانی جایگزین من شده
قبل از «دو زن» با امین حیایی برای فیلم «قرمز» فریدون جیرانی تست دادم و به من گفتند که فلان ساعت برای قرارداد تشریف بیاورید اما مثلا اگر ساعت ده قرار داشتیم ساعت نه تلفن داشتم که دیگر تشریف نیاورید چون با هدیه تهرانی قرارداد بسته بودند. این فرصت بزرگی برایم بود. اگر من «قرمز» را کار میکردم رویه و مسیرم عوض می شد.
به میلانی گفتم قهرمان رالی ام
{درباره حضور در فیلم «دو زن» باید بگویم} خانم میلانی به من گفتند که می خواسته کنار نیکی کریمی یک بازیگر حرفه ای بگذارد ولی تقریبا هیچ کدام از بازیگران حرفه ای به این نقش تمکین نکردند یا اعتماد به نفس ایستادن کنار نیکی را نداشتند یا فکر می کردند نقش برایشان کوچک است. میلانی از من پرسید رانندگی بلدی من هم گفتم قهرمان رالی ام. این ماجرای ورودم به سینمای حرفه ای بود.
نیکی کریمی بنا بود نقش گلشیفته فراهانی را ایفا کند
همزمان با «خروس جنگی» پیشنهاد «درباره الی» را دریافت کردم. همان زمان برای «دو خواهر» هم پیشنهاد داشتم که قرار بود همبازی نیکی کریمی شوم و با اینکه دلم میخواست این اتفاق بیفتد، رد کردم وقتی آقای فرهادی با من صحبت کردند گفتم نقش «سپیده» را چه کسی قرار است بازی کند، گفت نیکی کریمی من هم گفتم خانم کریمی پریشب برای «دوخواهر» قرارداد بسته اند. گفتند امکان ندارد اما من گفتم بسته اند.
مریلا زارعی با حسادت به کلیه نقشهای موجود
در «جدایی...» تمام قوایم را گذاشتم که نقشی را که ساره بیات ایفا کرده بود بازی کنم حتی بابتش رژیم گرفتم و خودم را لاغر کردم. من نذر و نیاز کردم که این نقش را بازی کنم، می گفتم اگر این نقش را بازی کنم دیگر سینما را کنار می گذارم بعد که نشد فرهادی از من خواست که نقش معلم را بازی کنم. به شوخی به فرهادی گفتم این نقش را بازی می کنم اما در تیتراژ بنویسید «مریلا زارعی با حسادت به کلیه نقشهای موجود» همه نقشهای آن فیلم را دوست داشتم بازی کنم حتی نقش شهاب حسینی.
لطمه هایی که از کار صنفی خوردم
در این چند سالی که کار صنفی میکردم حتما لطمه هایی در بازیگری خورده ام و نمی ارزید...مسائل سیاسی روز را خیلی جدی پیگیری می کنم آن قدر که الان فکر می کنم اشتباهی وارد سینما شده ام.
علاقه به «مارمولک»ی دیگر
خیلی دوست دارم فیلمنامه ای مثل «مارمولک» نوشته شود که شخصیت اصلی اش یک زن باشد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر