۱۳۹۱ شهریور ۴, شنبه

عجایب آیفون 5

هنوز مدتی باقیمانده تا آیفون نسل پنجم که احتمالاً The New iPhone نام خواهد داشت رونمایی شود اما مطابق معمول شایعات فراوانی در این زمینه منتشر می شود.
ملت ایران :هنوز مدتی باقیمانده تا آیفون نسل پنجم که احتمالاً The New iPhone نام خواهد داشت رونمایی شود اما مطابق معمول شایعات فراوانی در این زمینه منتشر می شود. با توجه به ساختار خاص iOS این شایعات موجب ابهاماتی عجیب می شود.به دلایلی که در ساختار سیستم عامل وجود دارد اکنون اپل برای بزرگ کردن اندازه آیفون در مخمصه ای افتاده است که خود در سال ۲۰۱۰ ساخت. اکنون با شایعاتی که رونمایی میشود همین موضوع بیشتر به چشم می آید. آیفون محصولی بی نظیر است اما آیا بی نظیر هم خواهد ماند؟
اکنون با توجه به مشخصاتی که در نسخه ششم iOS وجود دارد و همچنین برخی قطعات احتمالی آیفون جدید حدس زده می شود که رزولوشن صفحه آیفون جدید ۱۱۳۶ در ۶۴۰ است. اکنون این رزولوشن برابر ۹۶۰ در ۶۴۰ است یعنی در صفحه جدید فقط طول کمی بیشتر شده است و از ۹۶۰ پیکسل به ۱۱۳۶ پیکسل رسیده است.
اما چه چیزی در این میان عجیب است؟
۱-در سیستم عامل موبایل اپل همه برنامه ها برای رزولشون ۴۸۰ در ۳۲۰ و ۹۶۰ در ۶۴۰ تعریف شده اند و اکنون آن همه برنامه قبلی چگونه کار خواهند کرد؟
۲-این افزایش پیکسلی در جهت طولی چیزی بر امکان برنامه نویسان برای افزودن المانهای اینترفیس کاربری نخواهد افزود و از این جهت نیز خیلی ارزشمند نیست. برخلاف سال ۲۰۱۰ که چهاربرابر شدن رزولوشن ناگهان چنان توسعه ای در کار برنامه نویسان ایجاد کرد که ارزش صفحات رتینا برای همگان مشخص شد.
نکته دیگر این است که کماکان در سال ۲۰۱۲ اپل بر همان رابط غیر استاندارد خود تاکید دارد. پورت داک ۳۰ پین با اینکه بسیار کوچکتر و جمع و جور شده است اما هنوز غیر استاندارد است و این در حالی است که اکنون همه سازندگان پورت یو اس بی را به عنوان استاندارد پذیرفته اند و اگر نیاز به خروجی HDMI هم داشته اند آن را گنجانده اند. با این حال کماکان اپل نگاه خاص خود را دارد که صد البته به دلیل فروش محصولات جنبی مخصوص به خود مانند شارژر و انواع تبدیلها قابل توجیه تجاری است اما از نظر کاربران همان عقبگرد همیشگی است.
اپل با یک سیستم عامل بی نظیر و به شدت پایدار به نام iOS و همچنین طراحی برتر و با فاصله زیاد با بقیه سازندگان پا به دنیای موبایل گذاشت. اما در سال ۲۰۱۱ و اکنون ۲۰۱۲ در حال تبدیل شدن به گزینه معمولی و ساده بازار است. اگرچه بدون شک همین محصول نیز میلیونها دستگاه فروخته خواهد شد اما چشمان گیکها را به دنبال خود نخواهد کشید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر