۱۳۹۱ شهریور ۶, دوشنبه

تصویر: سوخت این خودروی عجیب و غریب از هواست!


ایرپاد Airpod خودروی جدیدی است که اندازه کوچکی دارد و بسیار شبیه به ماشین های نسل آینده می باشد، درست شبیه ماشین هایی است که در فیلم های علمی – تخیلی به تصویر کشیده می شوند.
ملت ایران، علمولوژی: ایرپاد Airpod خودروی جدیدی است که اندازه کوچکی دارد و بسیار شبیه به ماشین های نسل آینده می باشد، درست شبیه ماشین هایی است که در فیلم های علمی – تخیلی به تصویر کشیده می شوند. اما این خودروی جمع و جور یک ویژگی منحصر به فرد دارد و آن منبع تغذیه آن است. ایرپاد نه بنزینی است، نه دیزلی، نه هیبریدی و نه برقی. سوخت ایرپاد از هوا تامین می شود. جالب است، نه؟! این خبر کاملاً واقعی است و هیچ شوخی در بین نیست.

شرکت هندی تاتا موتورز Tata Motors در حال طراحی و گسترش خودرویی است که از یک موتور بادی بهره می برد. این موتور بادی، از هوای فشرده برای حرکت پیستون ها استفاده می کند. تازه! ایرپاد خروجی مضر هم ندارد، یعنی اصلاً هوا را آلوده نمی کند. این خودرو هم سوخت مجانی دارد و هم دوستدار محیط زیست است.
ایرپاد با داشتن جایگاه سه صندلی، بدرد استفاده در داخل شهر می خورد. باک این خودروی کوچک ۱۷۵ لیتر جای دارد و می تواند تا ۲۰۱ کیلومتر حرکت کند. حداکثر سرعت ایرپاد ۸۰ کیلومتر در ساعت می باشد. هر زمانی که نیاز به سوختگیری مجدد داشتید، باید به ایستگاه سوختگیری مخصوص این خودروها بروید تا بتوانید به آن هوا برسانید. این خودرو تک دیفرانسیل است و ترمزهایش با برق کار می کنند.
هنوز زمان عرضه و قیمت احتمالی این خودروی هوایی مشخص نشده است. به نظر می رسد که وجود و استفاده از این خودروها باید بسیار جالب باشد، من که دوست دارم با یکی از آنها رانندگی کنم، شما چطور؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر