۱۳۹۱ شهریور ۵, یکشنبه

5 نیاز روزانه پوست


پوست یکی از بخشهای مهم بدن ماست که نقشهای مهمی در حفظ سلامت بدن دارد و هم اینکه در زیبایی انسان بسیار موثر است برای همین مراقبت از پوست باید روزانه و جزو یکی از هزران وظیفه ای باشد که مادر روز انجام می دهیم.
به گزارش اختصاصی ملت ایران پوست یکی از بخشهای مهم بدن ماست که نقشهای مهمی در حفظ سلامت بدن دارد و هم اینکه در زیبایی انسان بسیار موثر است برای همین مراقبت از پوست باید روزانه و جزء یکی از هزران وظیفه ای باشد که مادر روز انجام می دهیم.
اولین کاری که هر فرد باید در روز انجام دهد پاکیزه نگه داشتن پوست است.
پاکسازی
پاکسازی یکی از نیازهای هر روزه پوست است نه تنها آلودگی ها و روغنهایی که منافذ پوست را گرفتند پاک می کند بلکه پوست را برای جذب مواد تقویت کننده یا محافظت کننده ای که استفاده می کنید آماده و قابل جذب می کند. اما پاک کننده باید کرم دار باشند ونه صابون چون استفاده زیاد از صابون برای پوست صورت مناسب نیست.همچنین مواد پاک کننده نباید ترکیبات الکلی داشته باشند. بهترین پاک کنندها مواد روغنی یا کرم دار(چرب) می توانند باشند
آب
55 تا 75 درصد وزن بدن را آب تشکیل داده است و بدن برای جذب مواد مغذی و تقویتی به اب نیاز دارد برای همین چون بدن در طول روز مقدار زیادی آب خصوصا در تابستان براثر تعرق و تنفس از دست میدهد بنابراین آب یکی از نیازهای روزانه پوست است که باید در طول روز تامین شود آب از طرفی هم کمک می کند ناخالصی ها موجود در سلولهای پوست از بین برود . بنابراین اگر بدن آب کافی نداشته باشد سلولها کار خود را به خوبی انجام نمیدهند.
اسیدهای چرب ضروری
اسیدهای چرب نقش مهمی در سلامت بدن دارند. به غشای سلولهای لیپیدی کمک می کنند که آب و مواد مغذی را در خود نگه دارند این سلولها از پوست در مقابل خطر UV و آلودگی ها محافظت می کند.
پوست بدون وجود اسیدهای چرب و غشای سلولی پوست در معرض خطرات زیادی قرار می گیرد بنابراین برای تامین اسیدهای چرب لازم است که از اسیدهای چرب امگا6 که در مرغ و انواع غلات وجود دارد استفاده کنید و همچنین مصرف امگا 3 که در قزل الا و ساردین و گردو و اسفناج یافت میشود  را حتما در برنامه غذایی روزانه قرار دهید.
ضد آفتاب
هر روز باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید چون نه تنها از سرطان پوست جلوگیری می کند بلکه مانع بوجود آمدن آکنه های پوستی میشود. برای محافظت پوست در مقابل نور خورشید باید از ضد آفتابهای شیمایی مثل avobenzone یا oxybenzone استفاده کنید، یا از نوع طبیعی آن مثل zinc oxide .
طریقه مصرف درست ضد آفتاب این است که 15 تا 20دقیقه قبل از اینکه در معرض آفتاب قرار بگیرید از این کرمها استفاده کنید.
آنتی اکسیدانها
انتی اکسیدانها هم برای سلامت قلب وعروق مفید است که از سرطان جلوگیری می کنند. این مواد بیشتر در سبزیجات،میوه ها و غذاهای دریایی وجود دارند. آنتی اکسیدانها با فعالیت رادیکالهای آزاد مبارزه می کنند و سلولهایی که به سلامتی بدن اسیب می رسانند را از بین می برند. آنتی اکسیدانها برای همه سلولهای بدن خصوصا سلولهای پوست بسیار ضروری و مفید هستند.
نکته :
مصرف روزانه 75 میلی گرم ویتامین C برای داشتن پوستی صاف و سفت لازم است. که بیشتر در میوهایی مثل سیب و مرکبات یافت میشود
مصرف روزانه 15 میلی گرم ویتامین E برای محافظت و تقویت پوست در مقابل خطرات UV ضروری است این ویتامین بیشتر در کره بادام زمینی ، جوانه گندم و بادام وجود دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر