۱۳۹۱ مرداد ۳۱, سه‌شنبه

موج جدیدی از ساعتهای مچی

تلفن های همراه دیر زمانی است که سهم بزرگی در نشان دادن ساعت و زمان دارندو تا حدی می توان گفت جای ساعت را در زندگی ما گرفتند اما شرکتهای بزرگ تکنولوژی به فکر وسیله ای برای مچ های شما هستند.
به گزارش اختصاصی ملت ایران تلفن های همراه دیر زمانی است که سهم بزرگی در نشان دادن ساعت و زمان دارندو تا حدی می توان گفت جای ساعت را در زندگی ما گرفتند اما شرکتهای بزرگ تکنولوژی به فکر وسیله ای برای مچ های شما هستند.
شرکتهای بزرگی مثل نایک ، اپل ، سونی همراه با چند شرکت دیگر در تلاشند تا وسیله ای به مچ دستان شما ببندند. می توان گفت تحول بزرگی در ساختار ساعت مچی در راه است طوری که تا بحال تجربه این چنینی وجود نداشته است . گرچه در سال1868 پاتک فیلیپ سوئدی ساعت ساز چنین تحولی بوجود آورد که تا بعد از جنگ جهانی اول رواج نداشت چون مردم قبلا ساعت را یا در جیبشان می گذاشتند یا به زنجیری آویزان بود.
این وسیله جدید مچی جای تلفنهای هوشمند و مد روز را نمی گیرد اما بی ارتباط با آنها هم نیست . علاوه بر نشان دادن زمان دیگر نیازی نیست تلفن خود را از جیب یا کیفتان بیرون بیاورید . این وسیله اطلاعات بیشتری نسبت به ساعتهای G-Shockیا زمان سنجی های گران قیمت به شما میدهد.
مثلا شرکت سونی ساعت هوشمند با صفحه دو اینچی عرضه کرد که میتواند ایمیلها و پستهایی که در تویتر گذاشته شده را از طریق تلفن هوشمند Android دریافت کرده و درصفحه خود نمایش دهد.
و شرکت Nike, یک وسیله با بند سیاه و ردیفی از چراغهای رنگی عرضه کرد که انرژی که فرد در طول روز مصرف کرده را اندازه گیری نموده و آن را به تلفن هوشمند ارسال می کند( علاوه بر اینکه زمان را هم نشان میدهد)شرکت Jawbone یکی سری دستبند زنانه و مردانه عرضه می کند که می تواند فعالیتهای روزانه فرد استفاده کننده را پیگیری کند و برای کار بر iPhone ارسال کند.
 Pebble یک نوع ساعت جدید است که می تواند موسیقی پخش کند و متن ها واطلاعاتی در باره آب و هوا و دیگر داده ها را از تلفن گرفته و سپس بر روی صفحه خود نمایش دهد .
استفان اسنیدن مدیر بازاریابی سونی می گوید حالا زمان آن شده که مچ دستان شما به صفحه کوچکی برای نمایش دادن اطلاعات تلفن شما تبدیل شود و توانایی کنترل تلفن شما را داشته باشد. و همچنین شما می توانید در جلسات رسمی بدون اینکه نیازی به در آوردن تلفن داشته باشید براحتی و بدون اینکه مزاحم کسی شده باشید تلفن خود را چک کنید.
حسین رحمان مدیر اجرایی Jawbone, می گوید این ساعتهای مچی جدید می تواند حرکتی و ارتباطی باشد بین دنیای تکنولوژی و مد و بین آنها تعادل برقرار کند و کاربران خصوصا جوانانی که از ساعت استفاده نمی کنند را اغوا کند برای استفاده مجدد این وسیله آن هم با طراحی و امکانات جدید.
رحمان در ادامه می گوید نمی دانم که این وسیله فقط برای مد بودن آن استفاده می شود یا کاربردی بودن آن اما این وسیله تلفیقی از این دو است ولی افراد می توانند از مدلها و رنگهای مختلف این وسیله استفاده کنند و همزمان چند نوع مختلف از آن را داشته باشند و با توجه به موقعیتی که دارند از آن استفاده کنند . ممکن است بعضی نتوانند چند نوع تلفن داشته باشند ولی میتوانند چند نوع مختلف از این وسیله را داشته باشند این چیزی است که صنعت الکترونیک مایل است شاهد آن باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر